Om Plastexperten
Plasteksperten produserer og selger plasttak i hele Norden.
Dette er produkter og merkenavn som tilhører Halle System AB.
E-post
Du kan alltid nå oss på e-post. Send din melding til kundeservice@plastexperten.no.
Vi svarer innen 24 timer på hverdager.
Telefon
Vår telefonsentral er åpen på hverdager mellom 09-12.
Ring 37 41 86 70.
Live chat
Chatten er åpen på hverdager, vanligvis mellom 09-15.
Når den er åpen, vises en blå snakkeboble i nedre høyre hjørne av skjermen. Klikk på den for å starte en ny chat, eller for å se dine tidligere samtaler med oss.
Adresse
Profilgatan 1
312 34 Laholm
Sverige
Plasteksperten er en del av Halle System AB.
Org. 556333-6204
——————————————-
Andre nettsteder med produktinformasjon:
Alt om utestuer: www.uterum.se
Salg av partier og utestuer: www.hallesystem.no
Lysgjennomtrengning www.hallelux.se
Andre Plastexperten:
www.plastexperten.se
www.muoviekspertti.fi
www.plastikdirekt.de
www.plastdirekt.de
Frakt
Gjeldende leveringstider vises i handlekurven
Når produktene har forlatt fabrikken, tar det normalt 2-6 dager for transport hjem – avhengig av destinasjon. En sms/email vil bli sendt i forbindelse med levering til private adresser, og den inneholder fraktbrevnummeret ditt. Du som kunde vil bli varslet av transportselskapet før levering fra nærmeste terminal, og du vil da motta mer detaljert informasjon om leveringsdato og -tid. Hjemmeleveringene våre skjer på dagtid med mindre annet er oppgitt. Vi samarbeider med alle større speditører og rederier der vi sammen sørger for at varene kommer hjem til deg.For alle leveranser gjelder transport til tomtegrensen på en kjørbar vei med mindre annet er oppgitt. Bor du i en bygård, blir varene levert til porten.
Kvittering – mottak av ordre
Levering av bestillingen gjøres av transportøren til den spesifiserte mottakeren av bestillingen ved fremvisning av gyldig identifikasjon. Når du overleverer bestillingen til en annen person enn den spesifiserte mottakeren av bestillingen, må denne personen presentere både sin egen identifikasjon og identifikasjonen til den angitte mottakeren av bestillingen. Dette gjelder levering på bestillingens spesifiserte adresse eller for henting på transportørens terminal.
Ved mottak av varene, må de inspiseres nøye før levering bekreftes. Hvis det er synlig skade på emballasjen eller produktet, må dette noteres på fraktbrevet før du anerkjenner det.
Ved levering er det viktig å kontrollere at riktig antall pakker er levert. Ved avvik må sjåføren merke seg dette før mottakeren bekrefter bestillingen. Antall pakker på bestillingen kan sjekkes av mottakeren på adresseetiketten eller fraktbrevet. Ved avvik må dette rapporteres til kundtjanst@plastexperten.se senest 7 dager etter mottakelse av bestillingen.
Rederiet leverer ikke varer, men kvitteringen fra kunden eller mottakeren som er ansvarlig for kunden. Dette betyr at du er ansvarlig for å ha noen som kan motta og anerkjenne varene når leveransen er gjort.
Hvis ingen mottar, må du betale et beløp på 500 nok
Halle System AB (Plastexperten) godkjenner ikke at transportøren leverer ordren uten kvittering og ID-sjekk.
Hvis det antagelig ble inngått en annen avtale mellom transportøren og kunden, fraskriver Halle System AB seg alt ansvar for eventuelle avvik og skader i bestillingen.
Kostnaden for frakt eller levering hjem er spesifisert i bestillingsbekreftelsen. Det er noen unntak der fraktkostnadene blir avtalt etterpå, se avsnittene nedenfor angående «Levering til øyer» og «Forsendelsesfølsomme produkter».
Levering til øyer
For levering til øyer uten bro- / veiforbindelse avtales levering separat med hensyn til pris, leveringstid og transportmetode. Vi leverer deretter til en fast adresse på fastlandet. Kunden må da motta leveransen på fastlandet og deretter ordne videre transport selv. Vennligst oppgi om du vil levere til øya ved bestillingstidspunktet, da noen varer krever spesiell emballasje. Vi kan hjelpe med dette, normalt mot en ekstra kostnad.
Forsendelse av sensitive produkter
Noen produkter krever hjelp av en kranbil.
Det er viktig at du som kunde planlegger varemottaket på forhånd. For spørsmål angående fraktkostnader, vennligst kontakt vår kundeservice, kundtjanst@plastexperten.se
Endring av leveringsadresse
Når varen har forlatt lageret, er det ikke mulig å endre leveringsadresse. Derfor er det ekstra viktig at før bestillingen utføres og godkjennes, må du sørge for at leveringsadressen og telefonnummeret er helt riktig.
Våre leveringsmetoder
Hjemlevering og henting
Produktene leveres om dagen opp til porten hvis du bor i en bygård eller opp til tomtegrensen hvis du bor i en villa. Du vil bli varslet av transportselskapet før levering på varselnummeret du oppgir på kjøpstidspunktet. Transportøren etterlater normalt en omtrentlig leveringstid på omtrent 3 til 4 timer om morgenen eller ettermiddagen, og det krever at mottakeren bekrefter varene. Dessverre kan vi ikke påvirke transportørens tider og kjøredager. I noen mindre områder i Norge kan transportøren bare ha hjemlevering visse ukedager.
Innsamling av produkter kan gjøres i Laholm, Sverige.
Etter å ha bestilt, send en e-post til kundtjanst@plastexperten.se om hentedato. Normalt kan du hente 2-4 virkedager etter at du har bestilt.
Halle System AB fraskriver seg alle krav angående erstatning til kunden i forhold til leveringsforsinkelser.
Levering av kranbille
Produkter som er for tunge eller for store til vanlig levering, blir i stedet levert med kranbil og spesielle leveringsbetingelser gjelder.
Levering av disse produktene er bare mulig der kranbilen kan ankomme og få muligheten til å laste ut produktet. Kranbil brukes til å løfte produktet fra lastebilen så nær kundens port eller port som mulig.
MERK! I tilfeller der transportøren ikke kan reise på veibanen som kreves for å nå porten eller tomtegrensen eller ikke har mulighet til å snu seg med nødvendig transportmiddel, må kunden ordne videre transport fra stedet der transportøren har mulighet til å laste ut produktet. Hvis du føler deg usikker på tilgjengeligheten til leveringsadressen, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice før du bestiller for mer informasjon.
Ettersom denne typen levering krever en kranbil, kan leveringstiden i noen tilfeller være litt lengre, avhengig av tilgjengeligheten av kranbiler til valgt leveringsadresse.
Halle System AB har alltid rett til å kansellere en ordre der levering ikke er mulig på grunn av en ufarlig vei til valgt leveringsadresse.
Utenfor Norge
Plastexperten.no leverer og administrerer kun ordrer i Norge.
Plasteksperten finnes også i Sverige, Danmark og Finland. Se de respektive sidene for levering og levering.
Emballasje
Avhending av emballasje / paller håndteres ikke av Halle System AB eller rederier.
Leveringsforsinkelser
Ved leveringsforsinkelser vil du alltid bli informert om disse hvis mulig. Årsaker til leveringsforsinkelser er for eksempel når en leverandør ikke klarer å oppfylle sin forpliktelse overfor Halle System AB. Skulle det oppstå en leveringsforsinkelse i det usannsynlige tilfellet, har kunden rett til å kansellere kjøpet gratis. MERK! Dette gjelder ikke produkter som ikke er på lager og som produseres etter kundens bestilling.
Halle System AB kompenserer ikke for annonserte leveringsforsinkelser. Ikke bestill håndverkere før du har mottatt og sjekket varen.
Transportrisiko
Halle System AB er ansvarlig for alle skader som kan oppstå under transport hjem. Hvis du ved mottakelse oppdager mot mistanke om at forsendelsen er skadet under transport, enten på produktet eller på emballasjen, ber vi deg om å umiddelbart rapportere dette til rederiet ved å merke skaden i fraktbrev før leveransen blir bekreftet.
Rapporter deretter skadene direkte til vår kundeservice slik at vi best kan hjelpe deg med klagen. Det samme gjelder skjulte skader som oppdages på forsendelsen. Skaden må rapporteres til oss innen syv (7) virkedager fra mottakelse av leveransen. Det er derfor viktig at du pakker og inspiserer produktene nøye umiddelbart etter levering.
Hvis det har oppstått skade, må du ikke bruke produktet, men du må umiddelbart kontakte vår kundeservice via kundeservice@plastexperten.no
Det er også viktig at du lagrer emballasjen slik at skaden kan inspiseres når du håndterer skadesaken. Avhengig av skadeomfanget, vil produktet skiftes ut eller en reparatør vil bli sendt hjem til deg for å rette opp feilen.
Delt ordre
For større ordrer kan det hende at ordren er delt inn i flere leveranser. Dette skjer spesielt når bestillingen inneholder varer fra flere produsenter. For spørsmål om delt levering, vennligst kontakt vår kundeservice via kundeservice@plastexperten.no
Bestilling ikke mottatt
Hvis du ikke er tilgjengelig når du laster av bestillingen, blir du belastet for påløpte kostnader.
Du blir belastet en returkostnad for hver produktgruppe for en uinnløst pakke som er returnert.
Leveringstid
En følgeseddel vil bli sendt til din e-postadresse innen to (2) virkedager fra det tidspunktet du bestilte. På følgeseddelen oppgir vi når varene forventes å bli levert fra vår leverandør. Hvis du ikke har mottatt en leveringsmelding innen denne tiden, kan du kontakte vår kundeservice via kundeservice@plastexperten.no
Leveringstid kan variere avhengig av sesong og valg av vare. Produktene som ikke er på lager, må bestilles fra fabrikken, og disse produktene har vanligvis lengre leveringstid, som i noen tilfeller er rundt 2 til 10 uker. I tilfeller hvor leveringstiden som er oppgitt på følgeseddelen din ikke oppfyller dine forventninger, har du selvfølgelig rett til å endre, eller kansellere bestillingen. Kontakt vår kundeservice senest to (2) dager etter at du har lagt inn bestillingen hvis du ønsker å endre bestillingen. MERK! En vare som ikke er på lager, som har begynt å produseres i henhold til din bestilling, kan ikke endres og kan derfor ikke kanselleres.
Forbruker
Angreretten gjelder bare privatpersoner. I henhold til angrerettloven har kunden rett til å kansellere kjøpet uten å måtte begrunne innen 14 dager etter mottakelse av bestillingen og delvis fylt angrerett. Når du påberoper deg angreretten, er du som kunde ansvarlig for returfrakt. Varen må returneres innen 14 dager etter at du varslet oss om returen. MERK! Ikke mottatt / nektet mottatt ordre kan ikke betraktes som bruk av angreretten.
Halle System AB henleder herved din oppmerksomhet som kunde på at angreretten ifølge punkt 16.6 ikke gjelder dersom avtalen viser til: «et produkt som skal produseres eller vesentlig endres i henhold til forbrukerens spesielle ønsker eller som ellers har et klart personlig preg». Eksempler er slike varer som produseres på bestilling og tilpasses i henhold til kundens ønsker. Disse produktene blir referert til som produserte varer i butikken. Når du bestiller disse produktene, godtar du at produksjonen begynner og at vilkårene i henhold til § 16.6 gjelder.
Hvis du som kunde ønsker å kansellere et kjøp, må dette varsles til Halle System AB innen 14 dager. Melding om ønsket retur gjøres til vår kundeservice.
Du som kunde har rett til å inspisere produktet før retur. Undersøkelsen bør gjøres med forsiktighet og ikke mer omfattende enn nødvendig.
Hvis produktet har blitt håndtert i større grad enn det som er nødvendig for å bestemme dets funksjon eller egenskaper, vil Halle System AB belaste deg som kunde for reduksjonen i verdien av produktet. Dette gjelder også emballasjen.
Vi ber deg returnere varen i originalemballasje eller tilsvarende. Produktet må også returneres komplett med mindre annet er avtalt med Halle System AB.
Når den returnerte varen igjen er Halle Sytem ABs lager, refunderes varens beløp, inkludert eventuelle leveringskostnader. Fraktkostnader vil imidlertid bli lagt til for retur. Når du returnerer en del av en ordre, vil ikke leveringskostnad eller ekspedisjonsgebyr bli refundert. På beløpet som tilbakebetales har Halle System AB rett til å trekke avskrivninger. Nedskrivning skjer når produktet har blitt brukt mer enn det som er nødvendig for å bestemme produktets egenskaper. Hvis produktet er returnert skadet eller på annen måte brukt slik at angreretten ikke kan brukes, vil det returnerte produktet ikke bli refundert, og kjøperen er ansvarlig for returkostnaden og mulig retur hvis produktet ønskes igjen.
Halle System AB vil tilbakebetale beløpet senest 14 dager fra det tidspunktet produktet igjen er på lager.
Lagre alltid følgeseddelen til returen er godkjent av Halle System AB.
Ved retur fra kunde til Halle System AB er kunden ansvarlig for skader som kan oppstå under transport.
Reklamasjon
Reklamasjon bør skje hurtigst mulig og uten opphold men må senest skje 2 år etter at du som kunde fikk varen i din fysiske besittelse.
Hvis du vil klage på et produkt, er den enkleste måten å sende en e-post med klare bilder av skaden og bestillingsnummeret ditt til kundeservice@plastexeprten. I tilfelle godkjent klage vil Halle System AB sende fraktbrev for retur av produktet.
Produktgarantien gjelder kun originale produksjonsfeil, dvs. ikke feil som oppstår når du endrer produktets funksjon eller utseende. Kundens kvittering er gyldig som garantibevis.
Ved synlige produktdefekter / skader, må klagen fremmes før produktet monteres. Klager på monterte produkter med synlige produktfeil / skader godtas ikke. Ikke bestill håndverkere før du har sjekket at de riktige produktene er levert og at det ikke har oppstått noen skade under levering.
Når vi påberoper oss produktfeil, trenger vi fotografier som tydelig viser mangelen. Dette for å kunne håndtere klagen eksternt og raskere gi deg den hjelpen du trenger i saken.
I tilfelle feil som dekkes av garantien, vil produktet bli sendt til reparasjon / service, alternativt vil vi erstatte produktet, og i noen tilfeller vil en reparatør bli sendt ut for inspeksjon og reparasjon. I slike tilfeller er Halle System AB ansvarlig for kostnader som kan oppstå i forbindelse med retur og levering av et erstatningsprodukt.
Hvis leverte varer skulle vise seg å være mangelfulle, som ikke var synlige ved mottakelse, kan Halle Sytem AB, etter eget valg, ta tilbake, erstatte, reparere eller omarbeide det defekte produktet gratis.
– Hvis skadet produkt er installert, godtas ingen klager.
I tillegg har Halle System AB ingen forpliktelse til å betale erstatning eller erstatning for direkte eller indirekte tap og kostnader som kan ha oppstått for kunder eller parter på et senere tidspunkt på grunn av feilen, som snekring / monteringskostnader, utstyr og lignende.
Halle System AB vil følge Generalklagenemndens anbefalinger i en mulig tvist.